• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Har jag någon chans, samla 205000 ?

MKO

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Januari 2021
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Hej,

Jag vet frågan är ställd säkert massa ggr men är ny på forumet och behöver pepp och råd.
Jag har 2 förfrågningar på UC de senaste 12 månaderna, varav 1 går ut i maj-21.

Jag vill ansöka om en summa på 205000 kr och samla alla lån/krediter så man kan minska månadskostnaden.
Jag har idag en kostnad på 8970 kr/månad.

Jag har fast anställning, 35000 kr innan skatt. Ingen skuld hos Kronofogden någonsin men en "misskött kredit" som jag missat 1 gång att betala när jag låg svårt sjuk.

Vad tror ni? Har jag någon chans? Och vem tror ni är bäst att chansa hos, Lendo eller Zmarta?

Tacksam för svar, är desperat just nu.

/M
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KrisEmil

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Du lär ju få massa erbjudanden om du söker redan idag? Hur ser ditt uc score ut
 

MKO

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Januari 2021
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Är dålig på detta med score haha men när jag loggade in på min uc står det att mitt kreditbetyg är "mindre bra" 12,4%
Men vet ej vad et betyder mer än att det inte är toppen :(
 

KrisEmil

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Är dålig på detta med score haha men när jag loggade in på min uc står det att mitt kreditbetyg är "mindre bra" 12,4%
Men vet ej vad et betyder mer än att det inte är toppen :(
Skumt om du har 2 FF, vad var årsinkomsten 2019? De som syns vid FF.
Att vänta ut 1 FF när du har 2 lär inte ändra mycket. Hade sökt redan nu, du lär få en del bud
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 320
Mottagna reaktioner
1 122
Poäng
897
Är dålig på detta med score haha men när jag loggade in på min uc står det att mitt kreditbetyg är "mindre bra" 12,4%
Men vet ej vad et betyder mer än att det inte är toppen :(

Du har tyvärr dåligt betyg. Men bra inkomst mot skulder. Har ingen erfarenhet om man har missbrukad kredit. Men tror det finns en del som tillåter, men då blir det nog hög ränta. Men allt är väl bättre än din nuvarande situation om du får en långivare.

Jag hade mejlat din uc till balanzia, så kan dom ge dig besked om det är värt att söka lån hos dom
 

MKO

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Januari 2021
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Du har tyvärr dåligt betyg. Men bra inkomst mot skulder. Har ingen erfarenhet om man har missbrukad kredit. Men tror det finns en del som tillåter, men då blir det nog hög ränta. Men allt är väl bättre än din nuvarande situation om du får en långivare.

Jag hade mejlat din uc till balanzia, så kan dom ge dig besked om det är värt att söka lån hos dom
 

MKO

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Januari 2021
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Jaha kan man maila den till dom?
Så du tror inte det är lönt via Lendo eller Zmarta eller så?
Pratade med deras kundtjänst där de gav ett exempel med en ansökan de behandlade just nu, en person med 10 000 mindre än mig i lön, 11 förfrågningar på UC och hade blivit beviljad 150 000 kr

Låter ju sjukt då om jag inte skulle bli...
 

KrisEmil

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag missade en betalning och en påminnelse när jag var svårt sjuk. Det resulterade i en misskött kredit"
Hade skickat iväg en ansökan till lendo. Vad har du att förlora? Du har 2 FF 1 försvinner snart, väntar du ut den händer de som sagt inte mycket med ditt betyg. Bara att testa imo
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp